top of page

Kiekviena nesėkmė tėra situacija

Dalinamės pokalbiu su verslininke Erika Maslauskaite.




Erika, turi daugiau nei 10 metų patirtį inovacijų diegimo, prekės ženklo ir skaitmeninių produktų vystymo, verslo plėtros srityse. Ar galėtumei įvardinti, kokios dažniausios klaidos ar nesėkmės įvyksta šiose srityse? Manau, kad viena iš dažnai pasitaikančių klaidų yra komunikacija, ypač įmonių, organizacijų viduje. Vidinė komunikacija lemia, kiek įmonės darbuotojai supranta įmonės viziją, strategiją, kiek bendrauja tarpusavyje. Iš čia atsiranda ir antras punktas kalbantis apie organizacijos tikslus, ko jais yra siekiama ir čia tikrai galiu minėti inovacijų ir technologijų sritis, kur ypač reikalingi bendri tikslai tarp įmonės verslo ir technologinių padalinių. Trečias dalykas, kuris man labai dažnai „užkliūna“ - tai, kaip organizacijos supranta savo kultūrą: kas jie yra, kodėl jie veikia ir ką jie daro? Dažnu atveju įmonės įkūrėjai yra atsakingi už įmonės kultūrą, vertybes ir automatiškai tai veikia ir turi įtakos organizacijos identitetui, tampa savotiška įmonės DNR struktūra. Reiktų minėti ir vertybes, kurios įmonėse kartais prasilenkia, pvz. akcininkų vertybės yra vienos, o vadovaujančios komandos visai kitos. Žmonės jungiasi prie organizacijų, nes turi aukštesnį tikslą nei tik uždirbti pinigų, jie yra vedini misijos ir prasmės, kiekvienas iš mūsų juk nori prasmingai praleisti savo darbo dieną, skirti laiko prasmingiems dalykams. Svarbu suvokti, kad technologijų ir inovacijų organizacijos yra grindžiamos kūrybiška, atvira bei lanksčia organizacijos kultūra. Šioje srityje idėjomis, kurios nėra dar apčiuopiamos, patiki žmonės, kurie yra laisvi arba nori tokiais būti, tad natūralu, kad jiems atitinkamai reikia ir tokios verslo aplinkos, kurioje jie galėtų geriausiai save realizuoti. Kaip tavo profesiniame kelyje keitėsi suvokimas į nesėkmes ar klaidas? Mano požiūris keitėsi labai stipriai. Savo profesinės kelionės pradžioje aš neturėjau jokios verslo patirties, aš atsidūriau industrijose, kurios buvo nepažįstamos, tad natūraliai buvo daug asmeninio mokymosi ir tobulėjimo. Karjeros pradžioje į bet kokią kritiką labai sunkiai reaguodavau ir priimdavau ją labai asmeniškai. Manau, kad kiekvienas to ilgainiui mokomės ir bandom atskirti konstruktyvų grįžtamąjį ryšį nuo kritikos, kuri gali būti tiesiog kito žmogaus nuomonė priešinga tavajai. Šiandien į kritiką aš žiūriu labai ramiai ir manau, kad kiekvienas esame atsakingi už tai, kaip mes į ją reaguojame. O nesėkmės, manau, kad jos labai augina! Kai tau pačiam atrodo, kad feilini, iš tikrųjų tu augi ir mokaisi. Feilai yra MUST, kad augtum! Gali pasirinkti gyvenimą saugiame kokone, tai irgi gali būti kelias, tačiau būtent feilai yra augimo variklis. Ką norėtum patarti kitiems, kurie šiuo metu profesinėje veikloje susiduria su klaidomis ar nesėkmėmis? Palinkėčiau savistabos. Savistabos ir gebėjimo atsitraukti ir pažiūrėti į nesėkmę kaip į situaciją, nes kiekviena nesėkmė, problema, atjungus emocijas yra tiesiog situacija. Ir kai pradedi į tai žiūrėti kaip į situaciją be emocijų, be savęs gailesčio, pradedi matyti perspektyvą. Dar reiktų suprasti, kad už kiekvieno feilo slepiasi kažkas naujo, galbūt šį lygį „perėjus“, „atsidarys“ kitas lygis, kuris atneš daug gražaus ir gero! Ir dar reiktų pozityvumo daugiau - esam eįpratę koncentruotis daugiau į tai, kas neigiama, nei į tai kas iš tikrųjų yra teigiama, o jei šiek tiek savo neuronų pakreiptume kita linkme ir galvotume apie tai, kas klaidoje buvo teigiamo? Ir dar patarčiau tiesiog galvoti, kad atsitiko kaip atsitiko ir koncentruotis į tai, ką gali daryti toliau.


 

Nori gauti Fail Nights naujienlaiškį tiesiai į savo pašto dėžutę? Prenumeruok jį čia:




Comments


bottom of page